Wednesday, June 4, 2014

rindu pada dia...



Lahirku mengenalimu sebagai lelaki pertama yang berdiri didepanku
Dikaulah lelaki pertama yang menjadi cinta hatiku
Setiap kata..setiap sentuhan darimu amat bernilai untukku
Engkaulah cinta hatiku yang pertama


Aku rindu untuk menyentuh kedut tua diwajahmu
Melihat jauh kedalam matamu...pudar..
suaramu yang menusuk dihati..hilang dibawa angin lalu..
aku rindu padamu Ayah...

Terkujur di depanku tanpa kata
riuh rendah...suara menjerit..namun
ayah tetap membisu...dan aku tetap berdiri
di depanmu..di hujung kakimu...

Bunyi itu..masih kekal diingatanku
bunyi itu... tanda ayah pergi dariku...
kaku...tanpa sempat aku ucap selamat tinggal..
luluh...tanpa sempat aku ucapan ampun dan maaf...

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....