Posts

Showing posts from August, 2014

Tangguh Kawin...

Image
Salam...

Setelah berhempas pulas menghadapi dugaan demi dugaan dalam pertunangan, setelah lama aku dan dia berusaha untuk mngukuhkan hubungan kami , maka aku dan en. Tunang mengambil keputusan untuk menangguhkan perkahwinan kami ke tahun depan.
Banyak masalah yang timbul dan aku sendiri tidak kuat untuk menghadapi dugaan itu. Kesibukkan en.Tunang menguruskan projek- projek, kesibukan aku untuk semester baru..dan pelbagai masalah yang ada membuatkan aku dan dia bersepakat untuk menangguhkan perkahwinan kami.

Mungkin ini adalah berita yang ditunggu - tunggu oleh musuh - musuh ku kerana pastinya mereka semua bergembira melihat kedukaan dan kesedihan yang aku  dan en Tunang alami. Apa pun..Allah Maha Berkuasa ..dan sebagai hambaNya aku percaya bahawa perjalanan hidup aku adalah telah ditentukan oleh DIA.

En. Tunang lagi lah..bersikap cool je..sebab dia yakin bahawa itu semua perkara biasa dalam meniti sebuah ikatan yang sah..Syaitan akan terus menghasut dan terus menghasut .

Aku dan en.…

syawal datang dan pergi

salam...

lama jugak tidak meng updatekan apa apa di ruangan blog ini. Bukan kerana tidak ada masa, malah ada beberapa draft yang aku tak Berjaya habiskan...idea dok maghi.

Apatah lagi..sekarang hubungan aku dengan en.Tunang sedang dilanda masalah..semoga Allah memberikan kekuatan aku dan dia menghadapi masalah ini...:(

Sekarang masih dalam bulan Syawal.. dan belum terlambat untuk aku ucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin.. untuk semua kekawan yang sudi membaca blog aku..yang tak seberapa ini.

Tahun ini, adalah cuti yang paling pendek yang pernah aku ambil untuk balik kampung..cuti ku bermula.. 27hb (ahad) hingga 30hb (rabu)..singkat giler..orang kata...penat tak hilang..mujur juga naik flight.

Raya, bagi aku , adalah di pagi raya..bersalam, bermaafan dengan bonda tersayang dan adik beradik aku sahaja. Aku bujang..so tiada persiapan yang aku nak kecohkan pada pagi raya...dan seperti tahun tahun sebelumnya...pasti aku akan mengalami food poisoning..padahal makanan adalah sama.…