Monday, August 25, 2014

Tangguh Kawin...

Salam...

Setelah berhempas pulas menghadapi dugaan demi dugaan dalam pertunangan, setelah lama aku dan dia berusaha untuk mngukuhkan hubungan kami , maka aku dan en. Tunang mengambil keputusan untuk menangguhkan perkahwinan kami ke tahun depan.
Banyak masalah yang timbul dan aku sendiri tidak kuat untuk menghadapi dugaan itu. Kesibukkan en.Tunang menguruskan projek- projek, kesibukan aku untuk semester baru..dan pelbagai masalah yang ada membuatkan aku dan dia bersepakat untuk menangguhkan perkahwinan kami.

Mungkin ini adalah berita yang ditunggu - tunggu oleh musuh - musuh ku kerana pastinya mereka semua bergembira melihat kedukaan dan kesedihan yang aku  dan en Tunang alami. Apa pun..Allah Maha Berkuasa ..dan sebagai hambaNya aku percaya bahawa perjalanan hidup aku adalah telah ditentukan oleh DIA.

En. Tunang lagi lah..bersikap cool je..sebab dia yakin bahawa itu semua perkara biasa dalam meniti sebuah ikatan yang sah..Syaitan akan terus menghasut dan terus menghasut .

Aku dan en.Tunang sepakat untuk membiarkan kehangatan masalah ini reda dan sejuk...Biar semuanya diselesaikan dengan keadaan yang tenang.

Aku percaya..andainya en.Tunang adalah jodohku yang ditetapkan oleh Allah ..walaupun datanglah dugaan dan halangan..dia tetap akan jadi milikku dan aku tetap akan jadi milik dia..Insya Allah...



psssttt kalau ikutkan 31 Ogos adalah tarikh kawin kami..tapi apakan daya...hmmm :(

xoxo
rfa
tq mr.google

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....