Thursday, August 7, 2014

syawal datang dan pergi

salam...

lama jugak tidak meng updatekan apa apa di ruangan blog ini. Bukan kerana tidak ada masa, malah ada beberapa draft yang aku tak Berjaya habiskan...idea dok maghi.

Apatah lagi..sekarang hubungan aku dengan en.Tunang sedang dilanda masalah..semoga Allah memberikan kekuatan aku dan dia menghadapi masalah ini...:(

Sekarang masih dalam bulan Syawal.. dan belum terlambat untuk aku ucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin.. untuk semua kekawan yang sudi membaca blog aku..yang tak seberapa ini.

Tahun ini, adalah cuti yang paling pendek yang pernah aku ambil untuk balik kampung..cuti ku bermula.. 27hb (ahad) hingga 30hb (rabu)..singkat giler..orang kata...penat tak hilang..mujur juga naik flight.

Raya, bagi aku , adalah di pagi raya..bersalam, bermaafan dengan bonda tersayang dan adik beradik aku sahaja. Aku bujang..so tiada persiapan yang aku nak kecohkan pada pagi raya...dan seperti tahun tahun sebelumnya...pasti aku akan mengalami food poisoning..padahal makanan adalah sama...hmm
tension rasanya sebab x dapat nak menikmati makanan sepenuhnya..

Raya kedua...my sister, zura, buat open house..lagi lah tersiksa kerana makanan yang dimasak sedap, tapi semuanya boleh membuatkan aku makin sakit perut..dan kali ini..adik aku, salmee suhana juga mengalami perkara yang sama..hahaha berjangkit siot..


Apa yang aku rindu di hari raya..adalah arwah ayah..kerana kami kehilangan dia juga dalam bulan syawal. Aku merindui dia..dan masih terbayang betapa segaknya dia berbaju melayu dan masih terkilan sehingga kini untuk membelikan dia baju raya..


kesimpulannya.. raya sudah tiada makna bagi aku..sekadar pulang ke kampung, jumpa bonda dan habiskan masa dengan dia sehari dua..then balik semula ke shah alam..


opss...lupa lak..di syawal ini juga, aku kehilangan seorang sepupu, yang meninggal pada hari sabtu (2/8)..berita itu amat mengejutkan kerana sehari sebelum nya, kakak aku telah kerumah sepupuku untuk beraya..hmm sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..Semoga arwah ayu ditempatkan di tempat orang-orang beriman dan al fatihah untuk dia....



xoxo
rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....