Tuesday, December 16, 2014

Dengan izinNYA...

Salam..

Lama tak berblog..dah bersawang blog aku..hehe..bz dengan keje n kelas sehingga aku hampir terlupa tentang blog kesayangan aku ni..

Kebanyakkan kawan kawan yang rapat dengan aku..tahu bahawa aku sudah memutuskan pertunangan aku . Peristiwa itu sedikit sebanyak membuatkan aku mengambil keputusan untuk menjauhkan diri ..cuba untuk melupakan segala permasalahan itu. Namun siapa aku untuk menolak takdir yang telah ditentukan oleh Allah. Bermula dengan berkawan..dengan alasan untuk tidak mahu dikatakan sombong..dek kerana sidia juga berasal dari Kelantan..maka aku berkawan seperti biasa dengan dia..sehinggalah dia melamar aku secara spontan..dan berusaha untuk mendapat restu orang tua. Aku seperti tidak percaya kerana aku baru saja putus tunang. Kali ini kami sepakat untuk tidak bertunang dan kalau ada jodoh..kami akan terus nikah ..itu pun kalau ada jodoh...

Jumaat lepas...12.12.2014...keluarga aku membuat sedikit majlis untuk menerima ketibaan keluarga sidia. Orang Kelantan..penuh dengan adat..kalaupun kami berdua hanya nak jadikan ianya satu pertemuan keluarga namun ianya x menjadi..huaaaaa...nak menangis rasanya sebab apa yang diplan tak jadi ..

Namun Alhamdulillah..dengan izinNYA..urusan aku berjalan dengan lancar..hajat sidia di luahkan dan diterima baik oleh keluarga ku. So untuk kekawan yang berteka teki..aku x bertunang..cuma majlis itu adalah majlis adat yang biasa dibuat oleh orang Kelantan..untuk tetapkan tarikh nikah..dan berkenalan kedua dua belah pihak..

hantaran yang x seberapa dan last minute..hahahaha
 


Sekadar mengikut adat yg diamalkan oleh keluarga kami..so aku dan sidia akur. Semoga Allah memberkati urusan kami dan permudahkan. Tiada yang lebih indah..dari restu keluarga..dan semoga ianya akan berakhir dengan sebuah perkahwinan. Semua ini adalah dengan izinNYA...dan sebagai hambaNYA...aku bersyukur...


psstt..thanx to my family kerana banyak bantu...


xoxo
rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....