Tuesday, October 6, 2015

hobby baru - art therapy


Salam..

dah dekat 2 bulan x menulis dalam blog ni ..bz dengan hobby baru..huhu..

"colouring book for adult".. mula kenal ttg perkara ni bila aku mencari gambar doodles..so aku mula search kat google tentang SECRET GARDEN , Johanna Basford. Rupanya ia mula menjadi salah satu trend di korea dan buku mewarna SECRET GARDEN sudah terjual 1 juta copy. Not bad kan..

Aku mula mencari buku tersebut..memula mencari kat MPH, kebanyakkannya dah hbs dijual..then satu hari..semasa aku tengah tunggu adik aku, tetiba aku masuk ke sebuah kedai buku di Seksyen 9, area Plaza Masalam..aku terjumpa dengan buku tersebut..

Muka depan buku tersebut
 
 
Maka bermulalah aku dengan hobi yang baru..dan aku makin obsess dengan pencil warna. Memula beli faber caster pastu sb nak warna yang terang..aku beli pula LUNA watercolour..so inilah hasil imaginasi mewarna aku..hahahah..macam budak kecik..sama minat dengan kak bam dan adik icha
 
 
 



 
Biasanya..lepas siap satu page aku akan share di Instagram Johanna Basford Secret Garden dan kat page fb johana basford fan.
 
Inilah hobi aku di masa lapang selepas bergelar isteri. Nak further study..tunggu tahun depan..mujur en suami menyokong je hobi aku ni..tq abg..
 
untuk sesapa yang berminat atau nak cuba art therapy ni..leh la start cari buku mewarna di MPH (hari tu cari kat sana..buku SECRET GARDEN dah sold out.. ) so..aku suggest kedai buku di seksyen 9 , sebelah kedai jual lampu..kat situ stok masih banyak..
 
 
happy colouring...
 
xoxo
rfa
 


No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....