Perkara yang baik di awal tahun 2016

Salam...

masih belum terlambat untuk mengucapkan salam tahun baru . Kesibukan awal tahun , ditambah dengan kehadiran mama tercinta di rumah adik membuatkan aku bz memenuhi kehendak mama. Aku tidak akan lepaskan peluang untuk mencari saham akhirat..berbakti untuk mama...hehe

di awal tahun 2016..ada beberapa perkara baik yang berlaku pada aku..antaranya :

1. Kelahiran anak buah lelaki..uwais mikail..anak adik aku. Mama adalah org yang paling gembira kerana dia sentiasa menginginkan cucu lelaki.

2. Borang permohonan pertukaran ke Kelantan telah di tandatangani oleh Tuan Pengarah..setelah beberapa kali asyik x jadi..

3. Mendapat tawaran melanjutkan pengajian di peringkat sarjana/master di UITM. Memang ini adalah perkara baik yang tidak aku jangkakan kerana aku merasakan permohonan aku tempohari tidak lengkap dan seriously aku tidak bersedia. Siapa sangka..target perancangan pengajian aku..bermula diploma hingga Sarjana...masih dalam laluan perancangan selama 10 thn..subhanallah...Pada mulanya aku bercadang untuk cuba memohon pengajian ke luar Negara namun disebabkan masalah mata wang..aku terpaksa abaikan impian itu. xperlah..dah dapat dalam negeri pun dah mujur..syukur.

Dalam duk bincang dengan kawan kawan dan family..terutama en suami..aku membuat keputusan untuk menerima tawaran itu...dan seandainya aku dapat tukar..maka aku akan berulang alik dari Kelantan ke shah alam...tempoh pengajian adalah selama 2 tahun..insya allah..

4. Bercuti selama seminggu, balik kampong..dan plan aku untuk menyiapkan bhgn rumah di kampong..telah berjaya..

5.en suami mendapat kerja baru..alhamdullilah


Aku berharap banyak lagi perkara yang baik muncul di tahun 2016. Semoga Allah memberkati apa yang telah aku dan en suami usahakan..


xoxo
rfa

Comments

Popular posts from this blog

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

Perempuan di mata lelaki

part 2: masih di plaza alam sentral...