Tuesday, March 20, 2018

Kuatkah aku?


salam,

semalam pergi ke hospital shah alam..(dah jadi rumah kedua ) bermula di awal pagi..urusan aku di kaunter pendaftaran, kaunter klinik pakar , urusan ambik darah, check INR darah..segalanya mudah dan dipermudahkan dan urusan bertemu dengan doctor juga dipermudahkan. cepat dan berjalan lancar. Memang perangai aku ..segalanya harus di rancang..even nak book grab car pun kena ada plan ..alhamdullilah.

melihat kepada bacaan INR aku, darah berada dalam keadaan normal which is julat 2-3 adalah normal (x pekat dan x cair).

begitulah rutin aku selama beberapa bulan lagi.. dan kadang aku terfikir..kuatkah aku hadapi semua ini? sokongan yang paling besar aku dapat adalah dari keluarga ku.. mereka terutama MAMA adalah kekuatan aku selain fayyadh.

Kalau aku rasakan bahawa aku dah diduga dengan dugaan yang besar..ada lagi hamba Allah yang diduga dengan ujian yang lagi besar. Apa pun aku bersyukur..saat aku begini..hati aku tidak berpaling dari Allah. Aku semakin mahu mendekati Allah dan hanya Allah satu-satunya yang sentiasa ada disisi aku dikala aku sedih dan bahagia. Tidak sesaat pun aku lupa ttg Allah dan kekuasaanNYA.

Semua melihat aku sebagai seorang yang happy, namun jauh di sudut hati..aku sedang struggle menghadapi ujian Allah. Airmata salah satu teman yang ada dengan aku. Airmata jugalah saksi bisu yang melihat aku merintih dan menangis tatkala bila hati mula rapuh dan sayu , menghadap Allah dan berbicara dengan Allah.

semoga...dengan apa yang aku hadapi..Allah akan berikan nikmat yang tidak terhingga padaku dan anakku. ...


p/s:  masih terbayang wajah fayyadh tatkala di lahirkan.. siapa sangka..mommy mampu melahirkan seorang anak yang diharapkan dapat menjadi seorang insan yang baik..menjadi hamba Allah yang taat, baik dan soleh...insya allah . walaupun mommy jauh..doa mommy pada fayyadh tak pernah lekang dari bibir...fayyadh adalah kekuatan mommy...



No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....