Wednesday, November 20, 2013

perempuan, kenapa mudah perasan?

salam...

n3 aku kali ini berkenaan perempuan yang mudah perasan..dan aku tidak bercerita tentang orang lain tetapi tentang aku sendiri..suatu ketika dulu.. namun pengalaman memberi aku banyak pengajaran dan alhamdullilah..aku berjaya mengawal perasaan tersebut.

ada banyak perkara yang menunjukkan seorang perempuan itu mudah perasan....terutama bila dikatakan perasaan cinta.

1. Perempuan akan mudah perasan bila seorang lelaki memberikan perhatian yang lebih pada dia..di fikiran dia..lelaki itu berminat pada dia...
hakikatnya : lelaki itu hanya menganggap perempuan itu sebagai kawan..or mungkin tempat untuk dia menggunakan perempuan itu secukupnya.

2. perempuan akan mudah perasan bila terdengar lelaki itu memanggil dia sayang
hakikatnya: lelaki itu mungkin memang suka memanggil semua kawan kawan dia 'sayang' dan tiada makna bagi panggilan itu

3. perempuan akan mudah perasan bila mendengar lelaki bercerita pasal kawin
hakikatnya: sama ada lelaki itu hanya menguji dia atau pun merasakan isu perkahwinan itu adalah soal remeh yang boleh di citerkan pada sesapa saja dan pada bila - bila masa saja.

untuk kaum wanita yang mudah perasan, sedarlah diri..bangun dari dunia khayalan, bangkit dari bubble cinta semusim..yang tidak menjanjikan apa apa...kebanyakkan lelaki..apabila dia melihat seorang perempuan itu mempunyai kelemahan dari segi perasaan..maka dia akan membuat perempuan itu percaya bahawa kesungguhan dan keikhlasan hati ..namun hakikatnya ...lelaki itu hanya ingin mengambil kesempatan pada perempuan itu.

namun..ada sesetengah perempuan..dia tahu bahawa dia telah dipermainkan oleh lelaki tetapi dia masih menafikan perasaan itu..dan terus menerus menganggap bahawa lelaki itu adalah yang terbaik ..dan akhirnya bila ditinggalkan oleh lelaki..maka yang terluka adalah perempuan ...



psstt..tak mampu nak menahan luka dihati

xoxo
rfa

3 comments:

  1. Terima kasih utk tips ini.. Pernah berada di dalam situasi/sikap itu.. Sungguh bahagia berada dlm bubble itu.. Tp.. Jom kita berubah.. Pengalaman mematangkan kita.. Dan diharap ia tidak buat kita takut utk membina perhubungan yg baru..

    ReplyDelete
  2. yes..kita x payah nak menyulam mimpi yang indah..dok perasan lebih..berubah dan matang dalam semua hal..insya allah

    ReplyDelete
  3. tips yg bagus.ponpuan hati dia lembut.senang memaafkan.walaupun di tipu byk kali pun blh lagi maafkan org tu.kdg2 kita kena tegas gakkan dgn diri sendiri. blaja syg diri sendiri sblm syg org lain.

    ReplyDelete

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....