Tuesday, December 31, 2013

Mengimbau kenangan 2013

Salam...

hari ini adalah hari terakhir di tahun 2013...dan besok 2014 akan muncul..akan memberi sejuta lagi kenangan sama ada pahit or manis...

Sepanjang tahun 2013, ada banyak kenangan suka dan duka..tangisan dan ketawa ..pahit,masam dan manis..semuanya membuatkan aku menjadi lebih matang dan lebih menghargai orang di sekelilingku...

Sepanjang 2013...berikut adalah peristiwa yang berlaku...

1. awal tahun..sehari sebelum tahun baru cina , 2013..aku kehilangan seorang abang..akibat kemalangan. Seluruh duniaku gelap seketika..kerana aku hanya memiliki dua orang abang dan kedua-duanya adalah lelaki yang paling aku sayang..Pemergiaannya menjadi satu igauan pada aku kerana sehari sebelum kematian dia..aku sempat bercakap dengan dia dan jujurnya aku sendiri nak suprisekan dia..untuk ke Johor..melawat dia sementelah cuti lama..akhirnya dia yang suprisekan aku...

2. Aku bertemu semula dengan ABIE selepas berpisah. Kali ini kami menyambung semula ikatan yang putus..dan berusaha untuk menjadikan hubungan itu , hubungan yang sah...

3. Dugaan demi dugaan tentang kerja membuatkan aku makin matang berdepan dengan masalah sebegitu..dan syukurnya aku ada kawan kawan yang sentiasa memberi sokongan dan tak putus putus memberikan aku kekuatan untuk berdepan dengan masalah sebegitu...

5. Menghadapi sakit gastrik yang paling teruk sepanjang hidup ku...menderita sungguh!!!

4. Sentiasa berdepan dengan masalah cinta lelaki muda..semakin ditolak..semakin galak yang menghampiri..rimas dan lemas...

6.sahabatku..aklima dimasukkan ke wad..dua kali..meruntun hatiku...

7. hubungan aku dengan abie...akhirnya ternoktah sudah bila hasratnya untuk berkahwin dengan aku di halang oleh ibunya..dan aku berusaha untuk melupakan dia walaupun jauh disudut hati aku mengharapkan dia dan cintanya kekal bersama dengan aku...

8. hubungan aku dengan Hirul...bermula dengan restu keluarga..dan perancangan kami untuk bernikah direstui...NAMUN ...aku membuat keputusan untuk menangguhkan perkahwinan aku kerana aku merasakan aku harus fokus pada study dulu dan secara perlahan lahan membuat persiapan...insya allah..ada jodoh..ada lah...

9. mama sakit...dan aku resah...balik kampong seketika untuk menjaga mama...syukurlah dia sudah sihat..walaupun x sepenuhnya.

10. my ladyboss ditukarkan..dan aku kehilangan seorang sahabat yang paling rapat denganku..(dalam ketawa..aku menangis)

11. Aku Berjaya berubah..dan aku harap tahun 2014..aku akan berubah sepenuhnya...Insya Allah..

12. IC CARD aku di gunting oleh staff maybank , ttdi jaya, shah alam...kecoh satu hari gara gara kecuaian dia...


Aku berharap...2014 akan membawa aura baru dalam duniaku...dan semoga segala perancangan aku untuk tahun 2014 akan dipermudahakan dan di restui..Insya Allah...


pssttt...rindu 2013....


xoxo..rfa

1 comment:

  1. Salam.. Selamat Tahun Baru sahabat.. Semoga tahun baru ini ALLAH SWT melanjutkan usia, dimurahkan rezeki, dipermudahkan jodoh dan sentiasa bahagia di samping insan-insan yg tersayang.. Moga kita tabah mengharungi cabaran, ujian dan dugaan yg mendatang..

    ReplyDelete

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....