apabila menjadi wartawan tak bergaji..

hai semua...

rasanya dah lama sangat x berceloteh di blog ni.. maybe ada silent reader yang tertanya-Tanya kot mana la aku hilang..(ada ke silent reader) hahahaha.. apa pun aku ada je cuma keadaan sekarang amat menyukarkan aku untuk menulis walaupun aku banyak idea nak menulis...

Semuanya tengah kelam kabut dengan kehilangan MH 370..dan aku sendiri setiap kali melihat kisah kehilangan MH 370, melihat kesedihan ahli keluarga mereka..aku jadi sebak. Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Doaku semoga mereka tabah menghadapi dugaan yang diberikan..Allah Maha Mengetahui atas segala yang berlaku...

Oklah..back to my entry title.. rasanya aku tak delah nak marah sangat pada wartawan -wartawan x bergaji  yang ada di sekeliling aku cuma aku nak zahirkan apa yang aku rasa..dan kekawan boleh la memberi pandangan terhadap apa yang aku katakan.

Mungkin sejak dari dulu lagi , aku memiliki kawan kawan lelaki yang terdiri dari pelbagai umur. Berkawan bukan bermakna bercinta, berkawan juga bukan bermakna nak jadikan laki..cuma aku merasakan berkawan dengan lelaki lebih selesa.

Namun, aku tidak menyangka dengan zaman yang serba serbi canggih ini..masih ada yang berada di takuk lama..mempunyai pemikiran yang bagi aku rasa x sepatutnya ada..Sikap busybody mereka terhadap aku membuatkan aku rasa kesian pada mereka. .

Kadangkala aku merasa hairan dengan manusia - manusia yang ada disekeliling aku..terlalu banyak masa untuk mencari keburukan orang, kesilapan orang, kelemahan orang. Bukankah masa yang ada itu lebih baik digunakan untuk memperbaiki diri sendiri..Aku kesian pada mereka -mereka yang bersungguh sungguh bergossip hanya kerana aku.

Ada lagi yang best..depan kita punyalah baik, manis mulut, puji melangit..belakang kita...siap kutuk kaw kaw hanya kerana letak gambar bf kat pic profile..x kiralah..kat fb ke, kat whatsapp ke kat wechat ke kat twitter ke...hahaha. yang ini lagi sedih...

Kalau baca status-status aku, baik di whatsapp,BBM, wechat, twitter, fb...aku memang selalu letak status aku yg ada kaitan dengan bf-bf aku..so kalau x suka or annoying giler giler sgt..jgn jadi kawan aku...sb aku tak kisah pun..bagi aku semua orang ada hak untuk express perasaan dia..

Mungkin entry ini dilihat macam emosi terlebih tapi aku menaip entry ini dengan gelak ketawa kerana apa yang aku tulis..rasa cam kelakar.. namun tujuan aku hanya satu saja..untuk menjelaskan apa yang aku rasa..

"hari ini...kita melihat kelemahan, kekurangan orang lain..dan menjadikan bahan untuk topic gossip...ingatlah bahawa besok lusa...Allah akan membuka kelemahan dan kekurangan kita lebih teruk lagi...."

Aku juga punya kelemahan dan kekurangan dan aku bersyukur kerana Allah telah memberikan aku kurnia yang tak terhingga..dan aku sentiasa berdoa agar aku tidak berada dalam golongan yang tidak tahu bersyukur..subhanallah..!!


untuk haters aku...terima kasih kerana mengambil berat pada segala apa yang berlaku pada diri aku..namun aku berharap untuk masa masa akan datang..berhenti lah menjadi wartawan x bergaji kerana xde faedah pun..bagi yang memberi nasihat...terima kasih kerana prihatin dan memberi nasihat pada aku...alhamdullilah..


psssttt....jagalah tepi kain sendiri supaya tidak terkoyak kerana tepi kain aku bukan saja berjahit cantik, bahkan siap letak labuci labuci lagi...


xoxo...
rfa

Comments

Popular posts from this blog

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

Perempuan di mata lelaki

part 2: masih di plaza alam sentral...