Wednesday, November 5, 2014

30 hari cabaran blog ...hari ke- 3 : SESUATU YANG MENGUATKAN ANDA

Salam dan selamat pagi...

pepagi lagi dah start sahut cabaran hari ke 3...SESUATU YANG MENGUATKAN ANDA

well...rasanya kawan kawan yang rapat tau akan kisah silam aku..jatuh bangun aku..kegembiraan aku dan kedukaan aku dan rasanya sepanjang 38 tahun aku berada di muka bumi ini..ada beberapa perkara yang bisa menguatkan aku..dari segi mental dan fizikal..antaranya:

1. Doa , mohon dari Allah

     Aku yakin dengan yang berdoa, sujud pada Allah dan meminta minta dengan Allah..maka ianya memberi satu semangat untuk aku jadi lebih kuat dan sentiasa bersyukur.

2. Mama
     Dialah segala-galanya untuk aku...tanpa doanya..aku tidak pasti dimana aku berada..dengan kisah silam aku yang menakutkan itu. Pernah cakap dengan adik, kalau tak kerana doa mama..tak kiralah panjang atau pendek doa itu..mungkin aku berada di tepi jalan merempat. Pada dia...segala-galanya ku korbankan...luv u mama

3. Keluarga
    Tanpa keluarga yang ada..siapalah aku...suka duka adik beradik , gaduh, baik, semua itu rencah yang memberi kesedapan dalam makanan dunia ku...alhamdullilah..apalagi dengan kehadiran anak anak buah ku..mereka adalah kekuatan jiwa aku yang paling dalam...

4. Sahabat

     Sahabat yang sentiasa disisi ku..pahit manis dalam dunia persahabatan sebenarnya memberikan aku kekuatan untuk aku teruskan hidup. Merekalah suka duka aku...dan pastinya mereka adalah insan - insan yang dekat dengan aku..kerana mereka berada di sekeliling aku...sayang u all....muahhh

5. Insan yang dicintai ...

    Dia sesungguhnya seorang lelaki yang Berjaya menutup segala kekurangan aku dan sentiasa memberikan peluang dan ruang dalam hubungan ini. Setiap kali ada saja pergaduhan..kami sentiasa mencari titik permasalahan dan usaha untuk kembali kepada sedia kala. Dia berusaha untuk buktikan pada aku dan bila aku perlukan dia...dia pasti ada untuk aku...thanx fairuz kerana cinta dan hubungan ini...



psstt..terasa syahdu lak bila fikirkan betapa mereka semua adalah kekuatan jiwa ku..





No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....