CINTA

Salam...

Sedar x sedar..x sampai sebulan lagi hari yang dinanti kan.. hmmm..apa pun aku hanya berdoa semoga apa yang dirancang dapat dilaksanakan dengan baik.

dalam tempoh sebulan ni...aku banyak menerima dugaan tapi aku anggap itu semua ramuan kehidupan yang perlu aku campurkan..barulah sedap rasanya.

Kali ini aku nak bercerita tentang cinta.. kerana aku dapati..cinta yang paling taksub terhadap pasangan akan membuatkan pasangan itu buta tentang reality sebuah percintaan . Mungkin ianya agak cliché namun itu adalah kenyataan.

Sebagai seorang perempuan..dah 38 tahun..aku mengenali lelaki dan perwatakan lelaki adalah seawal umur 19 tahun. Kali pertama mengenali lelaki selain arwah ayah dan abang abang..apabila aku belajar di KL. Saat itu..saat kebodohan yang tahap gaban..aku sentiasa di reject ..kerana rupa paras aku yang x de..masa tu memang rasa macam nak bunuh diri..tapi sabar adalah kuncinya...

lama-lama...aku mengenali perangai lelaki..dah boleh baca apa lelaki itu sebenarnya.Kebanyakkan lelaki adalah Makhluk yang paling terer berdrama...kenapa aku katakan begitu..kerana lelaki,..unpredictable. Hari ni sayang..cinta..kasih..esok belum tentu..Hari ni setia..esok belum tentu dan yang paling best..boleh lak pasang dua tiga awek..dan bila kantoi....ayat cliché...dah takdir , I jatuh cinta pada dia...hahahahaha...

Bagi aku..setelah mengenali pelbagai peringkat lapisan lelaki...aku faham satu perkara...lelaki..kalau dia sayangkan kita...cintakan kita..kasihkan kita..dia akan meletakkan kita di tempat istimewa di hati dia...dan tidak akan sesekali melukakan hati kita..yang paling penting..bila dia sudah bersedia..dia nak kita jadi milik dia...

Aku bercerita tentang diri aku..bukan kisah orang lain... aku bercinta dengan bie..bertahun..kami saling mencintai..namun halangan keluarga dia membuatkan kami jadi lemah.. dan yang paling perit adalah..dia langsung tidak mahu mempertahankan cinta kami..so dia bukanlah lelaki yang mencintai aku...hasilnya..selepas kami berpisah..x sampai sebulan..dia sudah ada orang lain yang kononnya di restui oleh mak dia..so..selepas peristiwa demi peristiwa sedih yang berlaku..aku nekad untuk menerima lelaki yang cintai aku..lebih dari aku mencintai dia...


Aku berharap perempuan di luar sana...buka mata...kembangkan minda..jgn fikir lelaki itu saja yang akan buat kamu bahagia..dan andainya tidak dapat bersama  lelaki itu..maka kamu akan mati..stop it!! duhai lelaki...jgn beri harapan dan cinta andainya x mampu nak menyintai mereka...jadilah seorang lelaki yang ada dignity...dari menjadi lelaki dayus yang mempermainkan perasaan perempuan..

Kembali pada Allah...

Allah akan berikan apa yang kamu perlu..bukan yang kamu nak hendak...


banyak lak membebel..mesti en tunang akan baca nih..hehehehe...

xoxo
rfa..



Comments

Popular posts from this blog

Perempuan di mata lelaki

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

part 2: masih di plaza alam sentral...