Monday, May 25, 2015

mode: bercuti...

Salam,

Fuhhh..menarik nafas lega kerana selesai urusan seminar utk pengajian aku...hanya tinggal 1 seminar je lagi..then exam final..then konvo..yeayyy

untuk urusan perkahwinan aku...boleh dikatakan hamper 100% siap ..dan aku mula "on" kan mode..bercuti.. sampaikan nak wat keje pun dah tahap light light je..(oh!! my English)

Aku akan mula bercuti 1hb Jun 2015 ...boleh pulak dalam otak..cuti dua minggu nak tidur je..hahah padahal aku ada dua majlis penting yang perlu aku settlekan dan of course keduanya akan berlangsung dengan penuh adat..mengikut kehendak mama dan bakal mak mertua aku. Kali ini aku happy sebab aku mendapat restu dari kedua dua belah pihak. Lepas ni kena fikir untuk mencari hadiah ..utk dua keluarga..

Dalam tempoh dua minggu..aku kerap sakit.. bahkan sakit yang pelik tapi Allah Maha Berkuasa..sakit itu penghapus dosa.. selagi tubuh ini boleh menerima dugaan ini..terima saja lah.. redha..aku berharap..sakit ini akan hilang setelah aku menjejakkan kaki ku di Kelantan...

untuk rakan-rakan yang tidak menerima kad jemputan..aku minta maaf sangat sangat kerana bukan aku tidak  menjemput kalian  ke majlis aku..tapi majlis ini adalah tertutup untuk keluarga sahaja. Majlis perkahwinan yang simple..sekadar akad nikah sahaja..(seperti akad nikah di masjid )..adalah di satukan dengan majlis kesyukuran..dimana mama telah berniat untuk mengadakan majlis kesyukuran sempena ..dia sembuh dari penyakit misterinya..(misteri ke?).

aku jugak tidak mengharapkan kalian datang ke majlis perkahwinan aku..kerana aku tidak sampai hati nak susahkan kawan kawan yg jauh n dekat datang..maklumlah..rumah aku kat kampong agak jauh.. oleh itu..menjadi satu masalah untuk kekawan untuk dtg kerumah.. apa pun..aku harap kalian semua dapat doakan agar semoga urusan aku dipermudahkan.. dan semoga kami kuat menghadapi dugaan selepas kawin...amin..


Perkahwinan bukanlah satu perkara yang menggembirakan..kerana ia satu permulaan sebuah perjalanan yang panjang...andainya Berjaya mengharunginya..maka selamatlah sebuah perkahwinan itu..namun jika gagal..maka berakhirlah sebuah perkahwinan itu...

aku dan dia , masing masing pernah berada di jalan itu..dan kami berdua gagal...namun kami tidak mengaku kalah dan kali ini kami ditakdirkan untuk bertemu di awal perjalanan..memeterai ikatan cinta halal dan seterusnya dengan izin Allah..maka kami akan memulakan perjalanan itu..dengan pengalaman yang ada...semoga kami Berjaya mengharunginya..Insya Allah...




xoxo
rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....