Wednesday, October 26, 2016

My 2nd trimester

Assalamualaikum...

Rasanya last update blog adalah bulan 8 hari tu..lepas keluar wad. Setakat ni perjalanan menuju 9 bulan masih berjaya ditempuhi. Aku sekarang sudah berada di trimester kedua...masuk 4 bulan. Baby..alhamdullilah..sudah bergerak cuma sebab aku ni gemuk..so xde la rasa lagi. Selama 4 bulan ni..rasanya perkara yg paling perit adalah menghadap doktor tiap tiap minggu..kena review bsp dan bacaan gula pula..on off..sekejap ok sekejap xok. Apa pun..life kena teruskan.. sehingga ke hari ni..masih mencari penawar untuk turunkan gula dlm darah. Yg aku amalkan sekarang adalah teh hijau..itu pun di ambil waktu nak buat bsp...mmg jaga makan betul.

Ada lagi lebih kurang 5 bulan lagi nak penghujung tarikh due. Walaupun tarikh due aku...19.4. Namun semua org duk bgtau..tarikh aku bersalin adalah awal..seawal 5.4. Xperlah adik baby..janji dlm bulan 4...sama bulan besday dengan mommy...

Disebabkan en suami sentiasa x berkesempatan nak tgk waktu aku scan perut...so isnin hari tu..aku ajak en suami ke klinik swasta..nak tunjuk kat dia..si adik baby...charge untuk scan biasa ..RM50.00. Alhamdullilah..bilamana doktor ckp..adik baby dah mula bergerak dlm perut cuma mommy je x rasa lagi...yang penting sihat..jantung berdegup...dah lega dah...alhamdullilah...


Adik baby berusia 14 minggu..subhanallah...amanah Allah...


Semoga perjalanan ke tarikh bersalin nanti...dpt diteruskan dan berjaya diharungi. Tq untuk en suami yg sentiasa ada disisi..x jemu memenuhi semua keinginan anak tekak aku...famili dan famili mertua...syukur kerana aku berada dikalangan mereka semua...kawan kawan yg byk mendoakan...

Xoxo
Rfa


No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....