Wednesday, January 2, 2013

Berhijrah ke luar negara

Salam...
Sebelum meneruskan perjalanan mimpi..tiba tiba ada idea nak tulis..pasal berhijrah ke luar negara. Aku memang bercita-cita untuk menetap di luar negara..at least bekerja di sana ..pilihan aku.. di us..uk ...nz atau australia..

Kenapa nak menetap di sana?
Pertamanya sb aku nak bawa hati yang duka lara ini.x nak mengenangkan kisah duka yg berlaku dalam hidup aku.

Keduanya..aku nak merasa berada dibumi yg asing bagi aku. Ala..bangla dan indon tu boleh je dtg malaysia..berusaha utk ke arah kebaikan..so aku pun nak berusaha ke arah kebaikan...(hahah...perasan)

Namun...(jeng jeng jeng)...
Aku tidak mahu berjauhan dengan mama...sekurang kurangnya aku dpt berbakti kepadanya..insya allah.

Oleh sebab tu..aku pendamkan hasrat aku nak berhijrah...namun satu ketika..aku akan jejakkan kakiku ke negara yang aku pilih nanti..insya allah...

Oklah..nak start perjalanan mimpi aku..

~XOXO~
♡♥♡
rfa.....

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....