Friday, October 25, 2013

sahabat baikku..AKLIMA

salam....

dalam perjalanan hidup aku sorang diri..aku memang mempunyai beberapa kenalan rapat yang sentiasa memberi aku kekuatan untuk terus berjuang dalam kehidupan aku. Salah seorang kenalan rapat malah yang aku anggap saudara aku sendiri adalah Aklima.

Ternyata dugaan yang di hadapi oleh dia lebih kuat dari dugaan yang aku hadapi. Dia seorang yang kuat semangat..tabah..dan kental..Aku sering memperingatkan dia tentang penyakit dia dan seringkali kami bertekak kerana itu. Aku sayang dia dan aku tidak tahu bagaimana aku nak ekspresi kan perasaan aku terhadap dia..tentang kerisauan aku .

Dia seorang teman yang sentiasa ada di sisi aku, susah senang bersama, study bersama, menangis bersama, ketawa bersama dan ianya memberikan kesan yang cukup mendalam bagi aku.

Kali ini..dia menerima dugaan yang agak hebat apabila dia dimasukkan ke wad.. kerana kakinya yang terpaksa di operate..minor operate. Ketika itu, beberapa hari lagi nak raya haji dan aku rasa sedikit tersentuh dengan kisah dia. Jadi, aku memujuk Salmee untuk pergi bersama melawat dia di hospital klang..Aku yang sememangnya x suka dan agak fobia ke hospital..aku kuatkan juga semangat untuk kesanaSehari sebelum raya haji ..14/10/2013..aku, salme dan cik su serta adik ipar aku melawatnya di hospital. Salmee , awal awal lagi warning agar aku tidak menangis depan Aklima...hahaha..dia dah tahu yang kakak dia ni seorang yang cengeng. Sedaya upaya aku menahan rasa sedih...mujurlah aku Berjaya menahan airmata dari mengalir. Melihat dia menahan sakit membuatkan hatiku turut sama tersentuh.

aku dan aklima..ada iras tak?



DAN...semalam (24/10/2013) aku menerima sms dari dia..memberitahu yang dia terpaksa dimasukkan ke wad kerana terdapat beberapa masalah dari minor operate di kakinya. Seriusly...tanpa aku sedari..aku menangis. Sebab aku tidak suka menerima berita berita sebegitu...tidak dari orang yang aku sayang. Semalaman aku menangis..segera aku call mama untuk tenangkan hati aku dan aku berdoa semoga dia ok..cepat sembuh...
Hari ini (25/10/2013) , dia maklumkan ..akan ada satu lagi operation di kakinya..Ya Allah.!!




untuk aklima..kau adalah insan yang sentiasa memberikan akak sokongan dalam apa jua yang akak hadapi..semoga cepat sembuh so kita akan dapat ke kelas bersama -sama..pls...!!



psssttt....hati resah dan risau....sejak dari semalam...


xoxo..rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....