Friday, May 11, 2012

Hari Ibu...i miss u mama....

salam jumaat...

buat masa sekarang aku memang jarang update blog..ini adalah disebabkan kekangan kerja yang makin banyak, kerenah orang di pejabat dan yang paling teruk..aku merasa kepenatan yang melampau. Itu belum lagi kira asignment n projek yang perlu di siapkan dalam masa seminggu dan preparation untuk test yang akan di adakan pada hujung bulan ni...uwaaaaaaaa!!!

citer kali ini pasal Hari Ibu. Well..pada pandangan aku..hari ibu bukanlah satu perkara yang luarbiasa yang perlu di celebrate kan cuma sudah menjadi trend nak sambut hari ibu, macam hari kekasih, hari bapa dan sebagainya. Untuk aku..hari ibu tiada dalam istilah hidup aku kerana setiap hari adalah hari ibu dan aku sentiasa mendoakan kesejahteraan mama setiap kali selepas solat..dan itulah yang mampu aku buat...seadanya.. Seperti luahan hati yang lalu tentang mama...aku sentiasa sematkan dalam hati bahawa aku sanggup gadaikan seluruh hidup aku demi dia..seandainya dia perlukan sesuatu dari aku..anything untuk mama..dan aku sentiasa berdoa semoga usianya dipanjangkan kerana aku berharap..aku dapat menjaganya seandainya dia sudah uzur.. mahu menemani dia di waktu tidurnya, mahu memandikan dia , mahu menyuapi makanan untuknya.., mahu membacakan surah -surah alquran untuk dia dengar ..subhanallah... sesungguhnya aku terlalu takut seandainya aku tidak di beri ruang dan peluang untuk lakukan itu semua...

untuk mama...terima kasih kerana melahirkan aku, membesarkan aku dan mendidik aku seadanya dan rasanya tiada hadiah yang dapat menukarkan kasih sayang mama terhadapku dan tiada yang lebih utama selain kesejahteraan mama...

inilah mama kesayangan aku..puan azizah...muahhh mama
i love u mama....so muchhhh


bagi ibu -ibu yang aku kenali..sesunguhnya u all semua wanita-wanita hebat yang tiada galang gantinya...all the best...


note: mengalir lak airmata ni tatkala menulis entry ni..sedih siot....sebab nak jadi ibu bukannya senang...dan teringatkan kerenah aku semasa kecil..betapa mama seorang yang cukup sabar dengan segala perangai anak anaknya...

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....