Monday, May 7, 2012

Seharian bersama HAJRUL....

Salam...

pagi isnin memang dah bajet nak menulis sikit pasal apa yang berlaku semalam.. ahad..

well...pagi ahad aku dapat bbm dari Haj..ajak aku ke PWTC.. Aku cakap ok je..sebab aku rasa dah lama tak jumpa dia so inilah masanya nak lepak dengan dia. Sekali dia bbm lagi cakap g sana naik motor ..bila aku baca tu..aku dah tergelak besar tapi aku fikir why not..just for fun with him kan..so aku setuju.Aku cuma tanya..muat ker? sb kami berdua bersaiz besar..mana la tau..pastu takut la tayar pancit ke apa ke..hahah..tapi dia ok je..so aku ok le
Lebih kurang kul 1 tghari..dia call n bgtahu dah ada depan rumah . Bila aku bukak je pintu..aku dah start gelak..motor kapcai.. oooo..ini nak merempit la ni...aku cool je sebab inilah first time aku naik motor ngan lelaki yang bukan ahli keluarga ku. Kalau setakat naik motor ngan adik aku, si saddam tu kira biasa ler..( terbayang muka dia kena cubit kat peha setiap kali bawa laju..hahah nasib le adik)

Perjalanan kami bermula...suasana lak redup je..sebab baru lepas hujan. Sepanjang jalan..Haj sentiasa bertanyakan aku..aku ok ke? selesa ke?..so far aku tak de masalah la...Sampai di PWTC...memang ramai sangat orang..aku rasa sesak nafas pun ada...sebab aku sebenarnya tak suka berada dalam kelompok orang ramai. Aku ekori Haj..sebab dia yang tahu kemana dia nak pergi...kang ada yang sesat ...nanti HAJ  yang terpaksa buat announcement..ada member ilang...aku le tu..

Kami menuju ke Malaysian Sport Exhibition...Aku teruja jugak sebab kat dalam tu kira banyak pasal sport. Kami jelajah dari satu booth ke satu booth. Haj memang suka kat sukan extreme...so aku boleh nampak wajahnya yang cukup excited. Sebagai kawan..aku sokong apa yang dia suka..mungkin untuk sertainya tak tapi  at least he can share about it with me...

Bila sampai kat booth Paintball ala ala tentera ( tak tahu nama betul sukan ni).. dia bertemu kawan nya, dia bersembang dan aku lak leka dengan gambar-gambar yang di tunjukkan. cool juga sukan ni tapi sure aku surrender awal la kalau join game ni. Rupanya Haj juga salah seorang player untuk game ni..so bila dia citer..aku membayangkan dia dalam pakaian tentera ( hummmmm)..so cute miut

Habis meronda kat situ..kami ke pameran buku... well ada le bebrapa buku yang aku suka tapi x plan kan datang so .. aku tak beli la..cuma take note la bila nak beli kat kedai buku nanti...

Setelah habis meronda di pameran buku...Haj mengajak aku ke plaza low yat..well aku pun tak rasa nak balik lagi so apa lagi kami merempit lagi ke sana...hahahah..it's so fun ...Rupanya cik abang tu nak ke plaza low yat nak survey walkie talkie untuk dia bawa masuk hutan...

Bila bersama dengan Haj..satu kisah baru sebab aku tak pernah ada member yang suka kan hiking n extreme game.. so banyak benda yang leh di kongsi..sharing is caring kan...

untuk HAJ..tq sebab sudi ajak i keluar.. tak kisah la keluar naik motor ke, naik kereta ke, komuter ke, lrt ke..yang penting bila keluar tu rasa enjoy dan puas hati...sepanjang perjalanan balik..Haj asyik bertanyakan pasal keselesaan aku, puas hati ke, seronok ke, ok ker, sampai aku dah tak reti nak jawab.. yang pasti memang ok le..cuma penat..tapi standard la tu..


note: lain kali kuar dengan dia naik motor lagi...hehehe....

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....