Tuesday, May 22, 2012

lelaki..o..lelaki

salam pagi isnin

agak lama tidak berada di ruangan blog ini. Ini disebabkan tanggungjawab pada keje dan pada study buat aku menolak seketika minat menulis. segala jenis bentuk penulisan , termasuk penulisan novel terpaksa aku ketepikan. Insya Allah..aku akan siapkan juga novel itu...

Sejak beberapa minggu ni..aku banyak menerima cerita dari kekawan aku tentang perangai lelaki . Well , standardlah kot kalau dah namanya lelaki. Pada mulanya aku ingat nak lupakan je..tapi rasanya baik aku komen dan bercerita tentang apa yang aku maksudkan telatah lelaki ...bunyinya macam cliche tapi kenyataannya walaupun tak semua tapi ada gak lelaki yang macam ni

Kawan aku si R bercerita, dia mengenali seorang lelaki dan sering bertemu dengannya. Apa yang dia sakit hati apabila setiap kali keluar dengan lelaki itu, dia je yang asyik kena keluarkan duit.. tak kiralah time tgk wayang ke, time makan ke , semuanya dia. Alih alih, dia diamkan diri dan tidak mahu bertemu dengan lelaki itu lagi. Lelaki itu pulak call dia dan  mengajak dia keluar tapi kawan aku ni dah nekad dah..serik sebab dia tahu pasti dia yang akan kena keluarkan duit.

kawan aku si Z mengadu dengan aku pasal seorang lelaki yang di kenali, lelaki ini hanya muncul bila dia rasa perlu saja. Z dah cukup bersabar sb dia rasa di pergunakan oleh lelaki itu..which is true.

Dua kisah ni sebenarnya banyak terjadi dalam dunia sekarang ni. Baik lelaki mahupun perempuan semuanya melakukan perkara yang sama dan ianya tidak disedari.

Kebanyakkan lelaki yang bersifat macam tu mungkin sebab mereka rasa selesa dengan pompuan yang kuarkan duit utk mereka padahal sifat perempuan ni dia tak reti nak jelaskan bahawa apa salahnya share..kalau dah pompuan belanja tgk wayang, apa salahnya belanja makan ke..bukannya suruh makan yang mahal mahal kan.. kesian kawan aku tu..harap dia pandai memilih yang terbaik untuk dia . Bagi kes kedua...untuk Z..cubalah fikir untuk cari orang lain. Lelaki macam tu terlalu pentingkan diri sendiri, tak layak jadi kawan kau la..dan untuk lelaki itu..sedar lah diri..kalau kau tu org popular ok lah jugak..n aku rasa yang popular tu pun x akan pentingkan diri sendiri ..macam lelaki tu..sabar ye R & Z..

semoga lelaki di luar sana akan menjadi lebih sensitif dan yang nyata be gentleman...

note: tahniah pasukan kelantan kerana menjuarai piala FA...dan tahniah untuk penyokong kelantan yang cukup sopan tanpa sebarang drama berlaku...(maybe sebab menang..cuba kalah...mau terbakar stadium).....:)

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....