Monday, September 10, 2012

aku dan tasik shah alam

salam...

sejak 2001, tatkala kali pertama aku menjejak kan kaki ke bandaraya shah alam..inilah kali kedua aku berada di Tasik Shah Alam yang betul-betul depan Kompleks PKNS. Kali pertama, seingat aku mempertemukan Izam dengan Lisa..dan itulah kali terakhir aku menikmati keindahan tasik shah alam (indah ke)..

Semalam, Ahad, selepas selesai membayar yuran PTPTN , aku ke Tasik itu lagi.. mengimbau satu kenangan , titik pertemuan dengan Izam. Best juga kat sini, melihat gelagat manusia yang datang..ada berdua, berkumpulan dan famili..bahkan ada yang datang seorang diri macam aku..hahah. Di tengah tasik ini ada satu pulau kecil yang mana tempat berkumpulnya burung burung..so ia mencantikan suasana.
Aku mula jatuh hati dengan suasana tasik ini. Insya Allah, kalau ada kelapangan , aku akan bertandang ke sini, mencari ilham.

Semakin umurku berganjak ke usia makin tua, semakin aku merasakan bahawa aku memerlukan suasana yang tenang dan damai. Keseorangan bukan bermakna aku harus melupakan keseronokan dalam diri. Apatah lagi, sunyi banyak makna dan maksud dan aku ada banyak cara untuk hilangkan sunyi dan sepi...
Aku jadi hairan bila ada segelintir orang bujang yang tidak tahu bagaimana nak enjoykan diri..hanya tau masuk dalam kehidupan orang lain...hmm entahlah..tepuk dada tanya hati..hahah

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....