kesan dari tindakan manusia yang tidak menggunakan otak..

salam..

hari ini dalam sejarah kerana kemarahan aku di usik . Beberapa kawan yang begitu mengenali aku , memang mengetahui akan keperibadian aku yang garang dan panas baran. Namun aku juga sering beri info awal awal lagi yang jangan usik kemarahan aku..

apa yang berlaku pada petang jumaat ini membuatkan aku di lihat sebagai seorang yang panas baran dan mulut laser padahal..apa yang aku marah dan bengang adalah dari sikap orang yang tidak menggunakan otak..Situasi yang berlaku..bukanlah perkara yang besar...sekiranya di perjelaskan kepada aku..tetapi apa yang aku nak persoalkan sekarang KENAPA TAK MAKLUM...itu je..! Well , untuk pengetahuan semua, duit tu bukan hak aku pun dan aku tak hingin even satu sen pun kalau bukan hak aku.. tapi jangan la buat orang macam terlalu bodoh.  Seolah-olah aku adalah orang asing yang bisu dan pekak sampai kena menggunakan chanel yang berbeza beza. Of course dia buat begitu kerana aku bukanlah kawan dia..tapi tanggungjawab dia untuk buat kerja yang sepatutnya dia buat..tak kiralah dia kawan atau lawan..
Kemuncaknya..aku mengamuk..! dan sure aku dilihat dan di labelkan sebagai berlagak dan diva namun itu bukan perkara yang aku kesahkan..

Apabila bara kemarahan aku keluarkan..kesannya aku akan sakit..tekanan darah akan tinggi dan ini adalah sesuatu yang aku tidak suka sama sekali. Dia, aku lihat slumber je..seolah -olah tiada apa yang berlaku..padahal tindakan dia adalah salah sama sekali.

ada mesej untuk dia..sekiranya dia membaca..dan mesej ini adalah dari salah seorang kawan baik aku...(tq sis...muahhh)...
"this is your mistake you dumb slut..now i need to pay my bills..so i'm still gonna use the money..you shud be ready to cover any necessary cost if required to..and i don't care how u have to whore urself to pay it..get it?"

mesej aku pada dia lak...

"jangan la nak berlagak pandai ke apa ke..kalau urusan macam ni pun tak tahu nak berhemah. kalau pun tak suka aku..jgn la tunjuk sampai menyusahkan orang lain..profesional la sikit...lagi satu jgn asyik nak kutuk orang tak bagus, orang takpandai..padahal diri sendiri pun tak betul..Tuhan bagi kita akal, bagi kita otak untuk fikir..bukannya guna untuk mengumpat mengeji , mengutuk dan kondem orang tak bagus...! tak salah kalau kita berhemah..tak rugi apa..malah nampak kecerdikan kita..."
harap jadi pengajaran..

nota: 1.aku bukannya diva nk kena merafak sembah kat aku..tapi tak salah kalau dial je num aku n inform ttg apa yang berlaku..bukan susah pun...

       2. jgn sesekali usik aku..apatah lagi menimbulkan kemarahan aku kerana aku punya perangai.."kau tak kacau aku..aku takkan kacau kau..it's easy...

      3. kena ambik ubat darah tinggi ni weh!!!!

photo crdt to google...



Comments

Popular posts from this blog

Perempuan di mata lelaki

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

part 2: masih di plaza alam sentral...