Thursday, February 14, 2013

Ujian Allah itu cukup berat...namun aku redha

salam...

sudah dua hari bekerja..namun emosi tidak seperti biasa..masih dalam keadaan trauma..sedih dan sayu sampaikan bila berbicara dengan kawan kawan yang rapat..dlm hati aku menangis. Tidak mampu rasanya nak zahirkan perasaan sayu ini apatah lagi..aku kehilangan seorang abang yang aku sayangi...

Tuhan menghantar dugaan kepada aku..untuk melihat ketaqwaan aku dan kepatuhan aku pada Dia. Juga ingin melihat aku menjadi kuat dan tabah dalam menghadapi ujian ini. Kalau citer pasal kehilangan...sebelum ini..aku kehilangan dua lelaki yang cukup penting dalam hidup aku.. arwah ayah dan arwah pak su aku..
Dan sehingga sekarang, aku masih tidak dapat menerima kenyataan kehilangan mereka, malah..aku masih tidak mampu menjejakkan kaki aku ke pusara pak su..sukar menerima kenyataan itu.

Masih  teringat perbualan aku dengan abg din..sewaktu hari raya puasa tahun lepas..

aku:  susahnya nak kawin..x de jodoh, x de  org nak
abg din:  arfa..kalau la arfa ni..x pernah kawin memang la boleh di katakan tak de orang nak..tapi kan arfa pernah kawin..jadi kadangkala kita kena tgk diri kita..kena berubah..kena muhasabah diri..

aku:  terkedu ...

kata-kata abg din itu telah memberikan aku kesan yang cukup mendalam sehingga sekrang dan aku berubah.. dan menerima segala ujian yang di berikan olehNya dengan hati yang redha...

arfa rindu abg..rindu kan teguran dan bebelan abg..rindukan pelukan abg..rindukan usikan abg...

al- fatihah....

xoxo- love rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....