Saturday, April 27, 2013

Apa yang di cari dalam hidup...

Salam....

well..sejak dari kecil...aku meminati dunia sastera dan aku selalu berangan satu hari nanti aku akn menjadi seorang penulis yg hebat..namun ianya tidak menjadi kenyataan.kenapa ek...jawabnya..sb aku terlalu sibuk dengan urusan lain sehinggakan aku gagal mencari idea untuk siapkan manuskrip aku...dan akhirny..menjadi satu sampah yg menimbun di bilikku..

Masih dgn soalan itu...aku ditanya oleh kawan baik aku..apa yang aku nak dalam hidup ini...? Apa yang aku cari dalam hidup ini..Kalau diikutkan..jalan yang aku tempuhi sekarang adalah jalan paling selamat ...keberkatan dari Allah,restu seorg ibu, kasih sayang keluarga, persahabtan yg erat, cinta seorg lelaki , perhatian daripada bekas suami, segalanya adalah warna warni di jalan yang aku lalui...namun..aku masih mencari sesuatu yang aku tidak pasti. Teraba raba dlm kegelapan yang aku sendiri pilih..namun...

Akhirnya..aku faham..aku hanya harus bersyukur tentang apa yang aku ada...itu saja...bersyukurlah  kerana Allah masih memberi ruang dan peluang untuk menjadi seorg hambaNya yang dikehendaki olenNya...bersyukur kerana masih ada cinta yang hadir..bersyukur kerana aku masih mampu mendengar suara seorg ibu...menatap wajahnya...bersyukur kerana aku memiliki sahabat yg baik.

Cinta seorang lelaki membuatkan aku sedar betapa..aku bertuah kerana aku disayangi, dicintai..namun entah kenapa..apabila bercerita tentNg perkahwinan..aku jadi takut...kerana aku tidak mahu luka lama yang selam ini aku simpan..jauh disudut lautan hati...timbul dan berdarah kembali..masa 6 tahun ..bersendirian..masih tidak cukup untuk aku ubati luka itu..apatah lagi..dia..sentiasa berada didepan mata ku..cuma dia bukan lagi milikku..

Panjangnya melalut...apa pun thanx pada silent readers yg sudi baca celoteh ku ini...

Psssttt...entah kenapa tetiba terasa bahawa dunia aku sepi dan sunyi...

xoxo..rfa♡♥♡

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....