Sunday, July 28, 2013

Bila sudah suka...

Salam...

Hari ni hari minggu ....3hari cuti..dah x tahu nak kemana. Kalaulah rumah mama dekat, dah lama balik sana...leh gak layan...lauk pauk kuih muih di bulan ramadan...hehehe...windu mama..

Oklah..hari ni aku nak citer pasal sebuah novel yang aku beli semalam di MPH subang parade...sambil tunggu si emma dan B sampai sebab semalam kami bertiga berbuka puasa bersama. Aku memang mencari novel ni dah lama setelah aku follow blog penulisnya.. NAZURAH AISHAH. Tajuk novel ini...BUKAN HANYA ADA KITA...untuk komen yang pertama...karya ini antara yang terbaik yang pernah aku baca. Kenapa aku cakap begitu..kerana...aku tidak pernah lagi membaca novel yg berkisarkan kisah poligami...dari sudut pemikiran ISTERI KEDUA.

Watak watak dalam kisah ini cukup mengesankan..dan aku memang suka dengan zahrin, medina dan aiza...kerana watak mereka adalah kekuatan cerita  ini.... Kalau u all nak tahu kisahnya..kena la beli buku...hehehe...

Poligami...semua perempuan akan membencinya...dan disebabkan aku juga sedang menyayangi seorang suami org...maka aku letakkan seluruh hatiku pada watak medina...seminggu sekali aku akan kehilangan dia..dan sepanjang itu aku tidak dpt dgr suaranya..tidak dapat bermanja dengannya dan tidak dapat melepaskan rasa rindu itu kerana weekend adalah milik isterinya...namun aku redha. Aku tidak mahu dilukai dan aku juga tidak pernah berniat nak rampas suaminya..hanya menumpang kasih.

Nazurah Aishah berkata...."bercerai itu halal tetapi perempuan benci...poligami itu juga halal namun perempuan x suka"...

Psssttt....i luv this novel so much...

Xoxo
Rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....