Wednesday, July 31, 2013

my new baby..BLACKBERRY Q5

salam,

minggu ini adalah minggu terakhir aku berkerja dan ahad ini (4.8.2013) aku akan balik kampung. Teruja sebab setiap kali raya mesti ada peristiwa yang menarik. Cuma kali ini..raya agak sayu sebab tahun ini , abg din tiada..hmmm..rindunya dia...

oklah  kalau ikutkan tajuk ntry..citer pasal my new baby...hahah..my new blackberry sebenarnya. Sejak menggunakan blackberry beberapa tahun lalu..aku jadi peminat setia blackberry dan so far aku dah berjaya hasut adik beradik aku menggunakan blackberry..hahaha...dari Bold 2 , Bold 3,  Playbook,  Bold 5 , Curve 2G ,dan now aku menggunakan BB Q5.

Kenapa BB Q5?

Mungkin kerana aku suka  jenis QWERTY dan bukannya full touchscreen. Selain dari itu..screennya yang besar dan keypadnya yang agak besar memberikan keselesaan untuk aku menaip..dan yang paling best..x perlu menggunakan BIS..hanya menggunakan data plan dan wifi. Disebabkan banyak masalah dengan BIS , aku merasakan seolah -olah mcm ada konspirasi lak nak suruh semua orang guna bb yang baru tanpa BIS...hahah..itu fikiran aku je...

So, dah 2 hari guna..so far tak de masalah..opss...lupa lak..BBQ5 menggunakan micro sim..so simkad memang kena potong le...dengan menggunakan UMOBILE plan data (UMI 28) , aku dapat activekan BBM dan pelbagai applikasi.
BBQ5 adalah untuk peminat blackberry yang mampu milik. Aku sendiri tidak pernah menyangka yang akan dapat BBQ5 tapi dah rezeki..terima aje lah..

Selalunya bila aku menggunakan blackberry yang baru..mesti aku akan cakap.."harap-harap boleh pakai lama.." tapi seringkali adik aku, salmee..mesti mencemuh.."ye la tu.."

pic from mr.google
Inilah rupanya BBQ5 yang menjadi baby baru aku...harap bertahan lama ler..hehehehe



pssttt...rela x de baju raya..janji BB ..mesti baru..hahaha..


xoxo
rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....