Tuesday, April 15, 2014

paranoid tentang komitmen dan perkahwinan

Salam,

paranoid? fobia? trauma?...itulah yang aku alami sekarang setelah en.BF mula bercerita pasal hubungan yang serius, bercerita tentang perkahwinan...satu perangai aku yang aku tahu selepas bercerai 7 tahun yang lepas, adalah aku akan mula mengelabah dan takut bila bf bf aku sebelum ni bercerita tentang komitmen.

Kali ini..aku bertambah takut dan very paranoid sebab hubungan kami memang dah mendapat restu dari kedua belah keluarga..so aku takut seandainya ia hanya tinggal angan angan dan keluarga akan menyalahkan aku kerana buat perangai..

en.BF steady je sebab dia dah nyatakan hasrat hatinya, dia dah buktikan yang dia serius dengan aku namun apakan daya..aku masih curiga dan was-was dengan dia. Semalam , perasaan paranoid aku makin kuat sehingga aku merasakan bahawa hubungan ini akan berakhir macam tu je..

mujurlah ada kawan kawan yang begitu sabar, terutamanya Sis LUNA, yang memang menjadi pakar rujuk aku seandainya aku dalam masalah relationship n life. Apa yang dikatakan sememangnya betul dan aku tidak nafikan apa yang dia katakana cuma ketakutan yang aku alami ini adalah disebabkan rasa tidak percaya aku terhadap lelaki..dalam fikiran aku..selalu di desak dgn..soalan "what if..."

Malam tadi...selesai solat Istikharah..en.BF call..dan dia memujuk aku supaya tidak terlalu memikirkan tentang hubungan ini. Dia sendiri mengharapkan aku tenang dan bersabar..kerana dia juga takut..maklumlah kami berdua pernah mempunyai kisah rumahtangga..dan kini masing-masing cuba untuk kali kedua.

kesian en.BF...dan aku rasa bersalah sangat sebab buat dia begitu..dia perlu sokongan dari aku sedangkan aku membuatkan dia semakin stress...

Selepas selesai berbual dengan dia, aku memikirkan semula nasihat yang aku terima..dari en.BF, dari Sis Luna, dari Aklima dan yang lain - lain. Akhirnya , alhamdullilah, perasaan takut tu hilang..cuma aku harus berhati-hati dan masih tidak dapat mempercayai kata kata lelaki sepenuhnya...

untuk en. BF...

"harap abang bersabar dengan sayang..."


psssstt serabut juga bila memikirkan banyak perkara..mama yang sakit, test yang berlambak,  
               assignment yang menimbun dan rindu pada en. BF...


xoxo
rfa.

crdt mr.google

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....