menerima layanan yang tidak diduga..alhamdullilah

salam,

hari isnin memang lah satu hari yang cukup lemau..kena lak internet very slow..but then aku guna intenet hotspot BB aku so..leh la layan blog jap.

Just nak share tentang pertemuan aku dengan family en.BF..yang mana hanya beberapa orang saja yang tahu tentang pertemuan ini..Sejak aku kenal en.BF...dia berulang kali menyuarakan hasratnya untuk membawa aku bertemu dengan mak dia..khasnya dan family dia ..tapi aku banyak kali berdolak dalih kerana masih fobia dengan 'mak mertua' dan aku belum bersedia untuk direject oleh mak en.BF.

Berulangkali dia memujuk, dan selepas aku buat solat malam..aku beri keputusan bersetuju untuk bertemu dengan keluarga en.BF. So, pada 4.42014, en.BF bertolak dari Sabak Bernam, seawall 7 pagi..dan aku sendiri sudah siap menunggu dia. Gara-gara nervous, dia telah tersesat..tapi alhamdullilah, akhirnya dia sampai depan rumah aku dalam kul 930pagi. Sebenarnya aku nak ajak dia bersarapan dulu di area shah alam..namun dia nak balik terus sebab nak sampai kerumah sebelum solat jumaat. Aku hanya diam saja..opss. lupa nak citer..hari ini dalam sejarah..aku pakai baju kurung bila keluar hari cuti. Memang sebelum ni..en.BF dah request supaya aku berbaju kurung..sebab katanya nampak comel n cute..(tang mana cute..tak tahu la)..

Sepanjang perjalanan, aku banyak bercerita betapa aku risau untuk bertemu dengan mak dia..tapi dia cuba yakinkan aku yang hubungan ini akan dapat restu dari dia..insya allah.

Bila dah sampai depan rumah en.BF..hati aku berdebar makin kuat..mujurlah mak dia tak de masa tu sebab ada urusan di surau. Rupanya , mak en.BF ni aktif dengan persatuan wanita kampong tu...yang ada dirumah adalah adik ipar en.BF..so aku hanya bersembang dan cuba mengenali sikap mak en.BF melalui adik ipar en.BF.

Bila mak en.BF balik...semasa aku bertemu di depan pintu rumah, perkataan pertama yang aku dengar yang keluar dari mulut mak dia ialah.."besar"...dalam bahasa jawa..dan aku hanya ketawa kerana mereka menyangka kan aku tidak tahu tentang bahasa jawa. Boleh le sikit sikit.

Sesi soal jawab dengan mak dia bermula dan hanya Allah saja yang tahu betapa gemuruhnya hati aku. En.BF tinggalkan aku dengan mak dia..dan memang tanpa bantuan sesiapa aku kena berdepan dengan mak en.BF . Perbualan kami makin rancak..dan alhamdullilah aku dah hilang nervous..dah boleh  bersembang dengan betul..hahaha (macamlah selama ni x reti bersembang)

Sebelah malam..aku teman dia sambil sembang sambil lipat kain..dan itulah perbualan paling serius yang aku pernah hadapi. Pada dia aku nyatakan bahawa hubungan kami tak bererti sekiranya tiada restu dari dia..dan mak en.BF berulangkali mengatakan bahawa pihak dia tak de masalah...

Aku bersyukur kerana mendapat restu dari mak en.BF. ini adalah kerana...en.BF adalah anak emas dan anak mak ..manja dengan mak..dan pastinya mak en.BF mahukan seorang menantu yang terbaik..

en.BF juga lega bila aku berjaya menawan hati mak dia..hmm ye la..yang nak menjawab semua persoalannya aku..dan dia hanya ketawa je...

kenapa aku share kisah ini? bagi yang tak suka baca..jangan baca..tapi kenapa aku share? sebab aku sebenarnya ada kisah silam yang aku takutkan...tentang penerimaan orang tua bf-bf aku selama ini. Paling menyedihkan apabila parent ABIE langsung tidak mahu memberi peluang mengenali aku padahal ABIE dah separuh gila menyintai aku...


semoga hubungan ini akan dapat keberkatan dari Allah lantaran restu dari kedua belah pihak telah kami perolehi. En, BF bukanlah lelaki yang perfect tapi sebab dia x perfect la maka aku jatuh cinta pada dia..

psssttt..sepanjang perjalanan pulang ke shah alam, en.BF asyik tersenyum je..bila aku Tanya..dia cakap dia dah tak jiwa kacau sebab dah dapat restu mak..ceh..takut mak rupanya...

psstt...akibat nervous dan berserabut..aku lupa nak snap picture...bila balik sini barulah aku sedar yang aku x de sekeping picture pun untuk dijadikan kenangan


xoxo

rfa..



crdt to mr.google

Comments

  1. Sy tumpang gembira buat awak sahabat.. (^_^) Moga sy juga ketemu jodoh.. sy doakan semoga awk dan dia bahagia till jannah.. Ameen..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Perempuan di mata lelaki

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

part 2: masih di plaza alam sentral...