Wednesday, May 11, 2011

mengenali insan yang bernama lelaki..

Ramai yang berkata kepada aku tentang lelaki lelaki yang pernah hadir dalam hidup aku. Percaya atau tidak, ramai yang mendekati aku mahukan tips tips bagaimana untuk mendekati lelaki. Hmmm..bagi pendapat aku..lelaki ni ada dua jenis..satu yang baik dan satu yang nakal. Aku sentiasa bertembung dengan lelaki lelaki yang nakal dan hanya sedikit saja yang baik yang pernah aku kenali. Namun..pengalaman itu yang paling bernilai kerana dengan mengenali lelaki lelaki nakal aku maklum dan fasih dengan kehendak dan keinginan lelaki lelaki bersifat nakal ini.

APA YANG LELAKI SUKA DAN TIDAK SUKA...

Untuk tatatpan kekawan sekalian..

Lelaki:-
1. Suka wanita yang independent..
2. Suka wanita yang manja
3.Suka wanita yang open minded
4.Suka wanita yang cantik (subjective)
5.Suka wanita yang tahu membawa diri apabila di bawa ke mana mana...(terutama majlis yang berkaitan dengan kawan kawannya)
6. Suka wanita yang pandai masak
7. Suka wanita yang ada pendirian , tegas tapi lembut
8. Suka wanita yang tahu bercakap pada masanya..(bukannya membebel ttg perkara yang tak sepatutnya dia cakap)
9. Suka wanita yang suka mendengar..(good listener)
10. Suka wanita yang educated..

Lelaki:-

1. x suka wanita yang suka berharap pada lelaki sahaja
2. x suka wanita yang cengeng terlebih
3. x suka wanita yang close minded
4. x suka wanita yang pengotor
5. x suka wanita yang tak pandai bersosial
6. x suka wanita yang tiada pendirian
6. x suka wanita yang kuat membebel
7. x suka wanita yang kuat merajuk
8. x suka wanita yang kuat shopping
9. x suka wanita yang bercakap kasar dan kuat
10. x suka wanita yang ego tinggi...

Ini adalah perkara -perkara yang ada dalam diri seorang lelaki apabila dia mahukan sesuatu hubungan. Tapi ..perlu di ingat bahawa KITA TIDAK SEMPURNA...

Bagi aku...andainya ada yang sudi menerima segala kebaikan dan kekurangan diri kita..itu dah cukup baik kerana kita yang akan hidup bersama bukannya orang lain...

fikirkanlah.....

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....