Saturday, August 10, 2013

Kisah hari raya....2013..part 1

Salam aidilfitri untuk semua...
Hari ini adalah hari ke3 , umat islam menyambut syawal dan aku sudah berada di airport untuk balik ke shah alam. Yesss....aku balik awal..kerana nak rehat dirumah dan isnin aku dah keje.
Kisah tentang hari raya tahun ini..aku rasa..paling suram yang pernah aku alami..apa tidaknya...aku tidak menyambut syawal seperti org lain...
Disebabkan oleh kerana sejak dua minggu aku asyik sakit..muntah dan sakit perut...gara gara gastric...maka sakit itu bertambah teruk bila aku di kampung. Namun semangat bersahur dan berbuka puasa di kampung membuatkan aku berusaha untuk puasa ..namun di pagi syawal...aku mula start sakit perut, muntah dan ianya berlarutan sampai malam...yang bestnya..aku hanya sempat g beraya ke rumah dua org kakak ku...kak chek dan kak bani...itu pun aku hanya minum air dan makan cup cake ...sadis tul...
Dirumah..hari raya pertama...juadahnya satay dan nasi impit...salah satu faveret aku...hari raya kedua...nasi beriani , kurma daging dan kambing masala..manakala hari ni...awal pagi tadi si zura sedang menyiapkan nasi dagang ...semua tu makanan faveret aku..namun sedihnya aku tidak dapat makan sepuasnya.
Now...aku tengah tunggu nak naik flight...balik dengan keadaan yang masih sakit dan mood yang bercampur campur...apa pun...aku bersyukur..walaupun aku x sebegitu sihat namun aku masih sempat beraya dengan mama dan adik beradik aku...alhamdullilah...
Pssssst..rindu shah alam...hahahha
Xoxo
Rfa

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....