Wednesday, February 8, 2012

santau...dah jadi trend masa kini

1.2.2012..aku menerima berita bahawa salah seorang insan kesayangan aku mendapat penyakit misteri dan akhirnya di syakki 'santau angin'. hancur luluh hati aku apabila mendengarnya kerana dia adalah diantara insan yang paling aku sayang.
trend santau ni membuatkan aku terfikir bahawa manusia boleh berupa iblis dan mempunyai hati kering dan berdendam. Kali pertama aku melihat mangsa santau..adalah kawan sepejabat aku yg meninggal kerana santau. Rasa simpati dan kasihan aku padanya tidak mampu di salurkan kerana stage santau dia sudah teruk dan niat si pengguna santau itu mahu dia mati kerana santau. Subhanallah!  Pada zaman cyber macam gini pun ada yang masih nak santau menyantau dan aku percaya perkara perkara ini akan berlaku dan ianya tidak akan luput dari manusia...
kekadang..perasaan nak menyantau ni muncul kerana kurangnya kesedaran dan terlalu dalamnya dendam pada seseora.untuk abang tersayang, ku doakan dikau akan  bersabar hendaknya dalam menghadapi dugaan ini. Sentiasa dekatkan diri dengan Tuhan dan sentiasa yakin bahawa Tuhan akan bersama dengan kita..Insya Allah!








No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....