Monday, November 26, 2012

setelah 2 bulan berpisah


salam...

lama tidak update blog..sebab bz dengan tugasan memandangkan..kelas pun dah nak abis..kena submit asignment, kena practice untuk presentation dan sebagainya.
Sejak dua bulan yang lepas..selepas aku dan mirza bersetuju untuk cuba berpisah..kerana mahu melihat kemampuan diri tentang hati dan perasaan..maka akhirnya terlerai juga segala persoalan.
Aku akui dalam ramai ramai lelaki yang hadir..termasuk onie (miri guy)...hanya dua lelaki yang banyak menahan sabar dengan kerenah aku yang sengaja aku ciptakan untuk melihat penerimaan mereka.
Mirza dan abie..Mereka berdua yang berusaha untuk tidak mengamuk dengan aku dan menurut saja segala kerenah aku.

semalam....selepas 2 bulan berpisah, aku bertemu dengan Mirza..dan apabila kami bertemu..seolah olah aku dan dia baru bertentang mata..haha...rindu siot!! tapi di tahan kan perasaan ini. Pada pertemuan ini..aku banyak membebel dan seperti biasa..mirza akan sentiasa mengiyakan saja...hahaha kesian aku lihat dia.

kenapa aku berpisah dengan dia? kerana aku nak lihat sejauh mana aku dan dia berjaya mengatasi kerinduan dan aku cuba untuk mengalihkan pandangan aku pada orang lain..which is nampak sangat aku yang tak leh setia kan..hahaha...dan mirza akui bahawa dia tahu aku ramai kawan lelaki dan memang dia nak aku membuat pilihan. akhirnya ..semalam kami akui yang kami saling memerlukan antara satu sama lain dan aku sendiri tidak tahu bagaimana hati ini masih mahukan dia di antara bf bf aku yang lain... (jiwang karat tul la...)

insya allah..dia akan ikut aku balik ke kampung..untuk berkenalan dengan keluarga ku dan aku harap ianya seperti yang di rancang..

untuk onie..miri guy..maybe kita tak ditakdirkan bersama lantaran layanan dan penerimaan famili u yang tidak seperti yang diharapkan..apa pun im happy for u..


nota:  ada hikmahnya pertemuan yang dirancang..kita sekadar mampu merancang namun Tuhan jua yang tentukan segalanya..baik atau buruk..segalanya telah di takdirkan...

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....