Tuesday, April 10, 2012

menjatuhkan air muka orang...

salam...

sebelum masuk keje kul 2 ptg, sempat update blog jap. kul 4 petang nanti ada meeting sambungan dari yang tadi pagi.. nasib la..dah jadi urusetia kan.. so ngadap la.

well...sepanjang mesyuarat aku banyak berfikir..(org mesyuarat aku berpk)...tentang satu perkara...sikap orang yang suka menjatuhkan air muka org lain / mengaibkan org lain di depan khalayak. Sikap ini tak sepatutnya ada dalam diri kerana itu sudah mencerminkan sikap seseorang yang tidak bagus.

Kalau ada kesalahan, atau apa yang perlu di tegur, maka seeloknya tegur dengan baik...kalau dia seorang boss..dia sepatutnya panggil staff nya, ajar dengan bahasa yang baik kerana bagi aku bahasa menunjukkan bangsa..dan bahasa jiwa bangsa..

aku pernah berdepan dengan satu situasi... apabila adik adik aku mals untuk belajar. aku memanggil mereka seorang demi seorang, kat bilik n bercakap elok-elok agar mereka tidak merasa malu atau pun di marahi dengan cara yang tidak sepatutnya..

semoga orang yang suka menjatuhkan airmuka orang /mengaibkan orang ni..sedar bahawa...Tuhan akan membalas dengan balasan yang sama setara atau mungkin lebih teruk di malukan...


note: walau macamana pun rasa tidak suka..belajar lah menghormati orang lain sekiranya kita nak di hormati..!!!!

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....