Thursday, April 12, 2012

Misteri Nusantara : Bilikku Berbau Bangkai.....

Salam....

hari ni aku nak bercerita tentang satu perkara pelik yang berlaku kat bilik aku. Pada mulanya aku rasa tak de apa apa tapi bila difikir fikirkan aku rasa..ianya satu perkara yang aneh.

Hari Selasa...bila aku balik dari makan malam..tiba-tiba aku rasa bilikku berbau bangkai...pada mulanya aku ingat disebabkan sampah or bau kucing tapi ternyata semua tu tak de. Sangkar Oyen ada di luar bilik, sampah semua dah buang... Aku amati kawasan bilikku dan masih tidak tahu apa puncanya.. Puas la sembur dengan pewangi bilik....sampai kan aku rasa dah nak habis sebotol..

Sambil mencari punca..tiba-tiba meremang bulu roma ku..dan ceoat -cepat aku sms bestfrend aku.. dan dia menyuruh aku membaca ayat surah alhasru, ayatul kursi..ulang 3kali ayat terakhir surah tu.... selepas baca...bau itu agak kurang tapi still ada....

besoknya..hari rabu..100 % bau itu hilang...hmmmm..menjadi tandatanya..

1. apakah bau bangkai itu? kalau nak di katakan tikus or apa saja...mustahil sebab kalau ada bangkai betul pasti ada semut or ulat tapi bilik aku clear je.

2. kalau betul ada 'sesuatu ' yang ikut aku..kenapa dia ikut aku?

3. aku hanya takut ada sesuatu yang di hantar oleh seseorang yg pastinya tidak puas hati or marah kat aku...tapi aku tidak takut ..kerana Tuhan sentiasa melindungi hambaNya..Insya Allah.


Apa pun...peristiwa ini akan menjadi satu perkara yang kekal dalam ingatan aku kerana selama ini aku tak pernah alami...mungkin sekarang..hijab pandangan aku sudah ditutup tapi hijab bauan aku dibuka so ...aku rasa..mungkin masa aku duk cari cari apa bauan tu..entah entah ada mayat berbau duk sebelah aku...(jauhnya pemikiran aku) ....


note: Kalau betul la ada hantu...kenapa la dia tak muncul mcm selalu..heran heran.....



No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....