Tuesday, June 12, 2012

LELAKI MEMILIH?

Salam,

hari ini aku nak berkongsi kisah tentang satu topik "lelaki memilih" ( nanti akan ada citer "perempuan memilih") Kenapa aku nak bercerita tentang lelaki memilih? sebab ini terkena pada kawan aku yang mana aku sendiri involve.

Kawan aku, si L  mengenali seorang lelaki melalui kawannya. At first, semuanya ok sampai lah bila lelaki ini melihat  si L , secara tiba-tiba terus dia memberi tahu kawan si L yang sebenarnya dia nak ciri ciri wanita yang kurus dan bertubuh kecik, sedangkan si L , agak gempal dan rendah. akhirnya, hubungan itu tak berjaya kerana lelaki langsung tidak membuka peluang untuk kenal dengan lebih rapat.

Aku sedar bahawa ramai wanita yang bertubuh gempal dan tak cantik pernah mengalami masalah yang sama, malah aku juga mengalami masalah yang sama, suatu ketika dulu.  Dari dulu lagi aku sering katakan pada kawan kawan yang lelaki memiliki kuasa MEMILIH. namun ramai yang tidak setuju. Kenapa aku kata begitu, kerana kalau lah perempuan ni dah separuh mati suka kan lelaki..namun andainya lelaki menggunakan kuasa MEMILIH untuk tidak meneruskan hubungan dengan perempuan itu, maka hubungan itu tak akan jadi...apatah lah nak berkawin, takkan perempuan yang akad nikah , pegang tangan tok kadi kot...

Berbalik pada citer kawan aku si L, aku menjadi kesian dengan dia, namun aku katakan pada dia, lelaki itu 'jerk'. lelaki itu tak layak untuk si L, she deserve better person. Lelaki itu x sepatutnya di layan dengan baik .

Isu nya sekarang, kenapa perlu menjatuhkan airmuka seseorang. Yes, dia tak cantik dan gempal dan gemuk tapi apakah itu semua menjadi tanda pengukur tentang perhubungan dan persahabatan?  Bagi aku, jujur dan ikhlas adalah antara perkara yang perlu ada dalam  persahabatan atau pun perhubungan.

Aku berharap kebanyakkan lelaki kat luar sana..kalau pun tak suka dan perempuan itu bukan taste you all , jgn la malukan dia, atau letakkan ukuran cantik itu sebagai tanda. Berkawan seperti biasa dan tak salah berkawan kerana mana kita tahu, satu ketika, perempuan itu akan tolong you all..

semoga L akan bertemu dengan lelaki yang menerima dia seadanya...amin..

note: lelaki yang memilih nak perempuan cantik dan lawa dan kurus, kalau muka u macam muka anuar zain, or brad pitt..or paling koman pun macam aaron aziz...oklah jugak..ini muka cam orang asli baru kuar dari hutan...huh! sengal tul la lelaki ni!!!

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....