Monday, June 4, 2012

Semangat yang hilang

salam...
lama betul rasanya aku tidak mengisi masa di sini. menulis adalah salah satu minatku namun di sebabkan satu peristiwa yang lalu..aku jadi fobia untuk menulis ..aku takut akan ada hati -hati yang terluka disebabkan kata-kata yang ditintakan dalam blog aku. hmm...
walaupun aku tidak menulis kat sini..aku sempat mencoretkan apa yang aku rasa dalam playbook yang sering aku bawa kemana-mana...just in case aku inginkan kepuasan menulis.

Sejak hari itu, aku banyak mendiamkan diri dan mengenal diri..serta muhasabah diri. Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku dan aku sedar bahawa ini adalah salah satu cabaran yang aku harus terima , sama ada aku rela atau tidak..dan aku tidak akan pernah memaafkan diri aku atas apa yang berlaku.terima kasih pada semua.

Kebelakangan ini, aku terlalu merindui kampung..rindu untuk melepak dengan kak mariani, rindu untuk berbual bual dengan lisa.., rindukan masakan kelantan, kuih jalo mas..semuanya bermain-main dalam fikiran aku cuma..aku tidak dapat pulang dalam masa yang terdekat. kerja yang menantikan due date di tambah dengan preparation untuk final exam untuk semester ini membuatkan kaki aku dirantai di shah alam..walaupun begitu, semangat aku sudah hilang pulang ke kampung,.....berangan tak habis...Kali ini..aku mahu mengunjungi sekolah lama aku...teringat ttg segala kisah yang berlaku di sana..dengan kawan kawan..
dengan adanya FB..ramai juga kawan kawan lama yang aku temui ..alhamdulilah..semuanya sudah berjaya dan memiliki keluarga.

note: kisah di zaman persekolahan...ada suka dan duka...hmmm

No comments:

Post a Comment

fayyadh...rindu mommy tiada berpenghujung

sejak fayyadh berada dirumah mama..di kampug..aku terlepas banyak moment pertama dia..dan tadi my sister..just sent me selipar pertama dia....