Susahnya nak dpt lelaki baik...

Sebelum mengakhiri hari minggu yg penuh hatic..aku terpanggil utk berbicara tentang lelaki baik...

Rasanya ramai yg akan setuju ngan pendpat aku..susah nak jumpa lelaki baik.kalau ada pun...dah jadi suami org. aku sering gak terasa bila kenal ngan suami org yg baik. Hati rasa jeles  kat isteri diaorg..sb dpt suami yg baik..

Apa yg dikategorikan ngan lelaki baik...? Pada pandangan aku..lelaki baik..adalah lelaki yg x pernah mengambil kesempatan ke atas perempuan yg dia kenal..,x pernah bersikap kurang ajar atau notty pd perempuan dan yg paling penting..seandainya dia menyukai dan menyayangi perempuan itu..maka dia akan menjaga maruah perempuan itu..

Itulah kategori yg aku cari...hahah...tapi sehingga kini x jumpa. Ada member pernah ckp..baik cari ustaz..or yg duk belajar di pondok!..aku cuma ketawa je sb itu bukan maksudnya. Aku pun bukannya pompuan yg baik sb tu berharap akan ada lelaki baik yg membantu aku ke jalan yang benar...

Aku berdoa semoga satu hari nanti aku akan bertemu dengan lelaki baik..insya allah

Nota: spesies lelaki baik ni dah pupus agaknya..

Comments

  1. assalamualaikum..

    kalau kita nakkan lelaki baik, kita kena ubah diri kita menjadi lebih baik terlebih dahulu
    lebih baik dalam erti kata mendekatkan diri pada Allah
    solat jangan tinggal, amalkan membaca alQuran setidak-tidaknya 20 ayat setiap hari
    zikrullah mesti basah di bibir
    sentiasa bertaubat dan muhasabah diri
    kita bukannya Rasul yang ma'sum
    setiap hari pun kita buat dosa

    jadi, cari cintaNya dahulu
    insyaAllah Dia akan bagi orang yang sayang kat Dia tu sayang kat kita jugak...

    -az zahra-

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Perempuan di mata lelaki

nilai sebuah perkahwinan : suami rogol isteri sendiri? kenapa dan mengapa?

part 2: masih di plaza alam sentral...